כדאי לדעת

ראשי » כדאי לדעת » כל מה שאתם צריכים לדעת על עדכוני קושחה, Firmware!

כל מה שאתם צריכים לדעת על עדכוני קושחה, Firmware!

כל מה שאתם צריכים לדעת על עדכוני קושחה, Firmware!

יצרני המדפסות מעדכנים את תוכנות המדפסות שלהם באופן אוטומטי על בסיס קבוע, על פי רוב עדכונים אלו מותקנים מבלי שהמשתמש ידע עליהם בכלל.

בין אם המדפסת שלכם מחוברת באמצעות כבל ובין אם באמצעות WIFI עם חיבור לאינטרנט, עדכוני קושחה יכולים להתרחש ברקע, כשהלקוח לא יקבל שום הודעה לפני העדכון או אחריו, יתרה מזאת, לעיתים הדרך היחדה לדעת שבוצע עדכון קושחה היא שראשי הדיו התואמים יפסיקו לעבוד.

ניתן לכבות את האפשרות לעדכוני קושחה אוטומטיים, אבל ברירת המחדל בהגדרות היצרן היא תמיד “מופעל”.

על פי רוב לעדכוני הקושחה אין שום תועלת למשתמש הקצה (אתה!), כל מטרתם היא רק להילחם ולחסום שימוש בראשי דיו תואמים שחוסכים לכם כסף, ולמנוע את הזיהוי שלהם במדפסת לאחר ביצוע עדכון הקושחה.

אז מה זה בעצם עדכון קושחה?

קושחה היא תוכנה המאפשרת בעצם את הפעלת המדפסת, יצרני המדפסות (בעיקר HP), משחררים עדכוני קושחה מעת לעת, אחת לכמה חודשים בדרך כלל. הבחירה האם להוריד עדכון קושחה בדרך כלל תלויה בהחלטת הלקוח.

ניתן לבחור להוריד עדכוני קושחה ממסך התצוגה במדפסת, או על ידי בחירה בהורדת עדכונים באופו אוטומטי, ואז יבוצעו עדכוני קושחה במדפסת באופן אוטומטי כאשר יש עדכונים חדשים זמינים. (זו ברירת המחדל ברכישת המדפסת). 

עדכוני קושחה מסוימים עשויים להשפיע על יכולת השימוש בראשי דיו וטונרים תואמים. אם למשל אתם משתמשים בדיו למדפסת HP 123XL תואם עדכוני קושחה בלתי צפויים של HP עלולים להשפיע על היכולת להשתמש במדפסת ולחסום אותה לשימוש במתכלים תואמים באופן מיידי.

עדכוני קושחה עשויים למנוע מכם שימוש בראשי דיו וטונרים תואמים.

יצרני המדפסות באמת רוצים שתרכשו רק את ראשי הדיו והטונרים מתוצרתם

עיקר הרווח בשוק זה נובע ממכירת ראשי הדיו והטונרים אותם הנכם מחליפים בתדירות גבוהה, ולא ממכירת המדפסות אותה הנכם רוכשים באופן חד פעמי.

הטקטיקה של שליחת עדכוני קושחה לחסימת ראשי הדיו והטונרים התואמים, היא אחת מהדרכים העיקריות של היצרנים למנוע מכם להשתמש בראשי דיו וטונרים תואמים ולהכריח אתכם הלקוחות להשתמש במתכלים היקרים משמעותית מתוצרתם.

באמצעות דחיפת עדכוני קושחה למדפסת שבבעלותכם, היצרן עשוי לחסום באופן זמני את השימוש בראשי הדיו והטונרים התואמים שברשותכם. ולגרום לכם להזדקק לשימוש במתכלים מקוריים בלבד, עד להתקנת תיקון לעדכון הקושחה שיאפשר לכם לחזור להשתמש במתכלים התואמים.

טקטיקות אלו מאפשרות ליצרנים לשלוט ולו לפחות למשך זמן מסויים על אופי רכישת ראשי הדיו והטונרים למדפסת שברשותכם.

איך עדכוני הקושחה (firmware ) חוסמים את ראשי הדיו והטונרים התואמים?

המדפסת וראשי הדיו והטונרים צריכים  “לדבר” ביניהם כדי לאפשר הדפסה, כאשר יצרן מציג עדכון קושחה חדש שאינו מאפשר תקשורת עם ראשי דיו וטונרים תואמים, התקשורת בין המתכלים למדפסת נחסמת.

קושחת המדפסת אינה יכולה לתקשר עם ראשי הדיו והטונרים התואמים והמדפסת תפסיק לעבוד.

כשזה קורה רוב הלקוחות יראו במסך המדפסת הודעה כגון “בעיה במחסניות הדיו” , מה שאומר שהמדפסת הפסיקה לזהות את המתכלים התואמים.

למרות זאת אתם בהחלט עדיין יכולים להשתמש בראשי דיו וטונרים תואמים, יצרני המדפסות הגדולים חתמו על הסכם וולונטרי המאפשר שימוש בראשי דיו וטונרים מתוצרת צד ג’ (תואמים).

כל משתמש קצה אמור להיות מסוגל להחליט מה להתקין במדפסת מבלי לדאוג להפרעות וחסימות שמבוצעות על ידי היצרן.

 האפשרות הטובה ביותר להימנע מעדכוני קושחה היא לכבות את עדכוני הקושחה האוטומטיים במדפסת, כדי שתוכלו להמשיך להדפיס ולחסוך באמצעות מחסניות דיו תואמות.

בעזרת כמה צעדים פשוטים תוכלו לשנות הגדרה זו במדפסת שלכם, תוכלו להדפיס עם מחסניות דיו תואמות ולמנוע בעיות הדפסה וחסימת ראשי הדיו התואמים. לאחר שתכבו בהגדרות את האפשרות לעדכוני קושחה אוטומטיים, המדפסת שלכם תפסיק להוריד עדכוני קושחה באופן אוטומטי, ותאפשר לכם שליטה מוחלטת על מה שאתם מתקינים ועל הדיו שאתם משתמשים במדפסת שלכם.

זכרו כי עדכוני קושחה אינם יכולים לשפר את איכות ההדפסה, אינם יכולים להפחית את צריכת הדיו, אינם יכולים להגביר את מהירות ההדפסה, וגם אינם יכולים להפחית את צריכת החשמל של המדפסת. הפעם היחידה שאולי תצטרכו לעדכן את הקושחה היא כאשר נתקלים בבאג, שיתוקן על ידי עדכון קושחה מאוחר יותר, או כאשר הוצא עדכון אבטחה הכרחי.

באתר www.xldyo.co.il נוכל לעזור לכם אם תזדקקו לסיוע נוסף בתהליך זה.

בקישור הבא שלפניכם תוכלו לראות כיצד ניתן “לחסום עדכוני קושחה”

שתפו

יכול לעניין אותך

המותגים שלנו

עגלת הקניות
התחברות

עדיין אין לכם חשבון?

0 items עגלה
החשבון שלי